Packshot, czyli fotografia produktowa

Fotografia produktowa to obecnie najprężniej rozwijająca się dziedzina fotografii i jednocześnie najbardziej praktyczna.

Zdjęć produktowych potrzebuje prawie każdy biznes, dlatego sprzedają się one na tak dużą skalę.

Aby reklama konkretnego produktu zakończyła się sukcesem i aby się on sprzedał, zdjęcia powinny być przede wszystkim wykonane przez profesjonalistę i dopracowane pod każdym względem.

Takie zadania spełnia właśnie packshot.

Reklama to podstawa

Odpowiednio zareklamowany towar praktycznie sprzedaje się sam.

Fotografia produktowa spełnia więc ogromną rolę w marketingu i to właśnie ona przyciąga klientów i “namawia” do zakupu danej rzeczy.

Niezwykle ważna w packshocie jest jakość zdjęć – im lepsza jakość i wyraźne zdjęcie, tym większą uwagę na siebie zwróci.

Istotne jest także przedstawienie produktu z każdej strony, tak, aby potencjalny klient wiedział, co kupuje.

Zdjęcia produktowe można co prawda wykonać samemu, ale nie daje to gwarancji uzyskania tego efektu, jaki uzyska profesjonalny fotograf ze specjalistycznym sprzętem.

Na ryku dostępnych jest wiele kursów i szkoleń, dzięki którym można nauczyć się robić pacskhoty, ale do otrzymania zadowalającego rezultatu, niezbędny jest także odpowiedni aparat, obiektywy, oświetlenie oraz dużo wolnego czasu. Same umiejętności niestety tutaj nie wystarczą.

Jak zareklamować produkt z sukcesem?

Aby produkt się sprzedał, najlepiej jest pokazać jego użycie w sytuacjach codziennych.

Reklamując na przykład miękkie dywany bawełniane, można sfotografować bawiące się na nich dzieci lub zrobić zbliżenie na fakturę włosia.

Dobrym pomysłem będzie także zdjęcie gołych stóp, stąpających po dywanie, co da odbiorcy poczucie komfortu i przytulności.

Najlepsze zdjęcia to takie, które wzbudzają u widza emocje i mają wpływ na jego zmysły.

“Dobre zdjęcie sprzeda każdy produkt”…

…to maksyma, która znana jest wszystkim fotografom. Co zrobić, aby stała się rzeczywistością?

Przygotowując otoczenie do sesji zdjęciowej, należy zadbać przede wszystkim o światło.

Najlepsze będzie światło dzienne, które możemy wykorzystać wczesnym popołudniem.

Lampy powinny być jedynie wsparciem, ponieważ sztuczne oświetlenie nie da nam takiego efektu, jak światło naturalne.

Należy także zadbać o to, aby na zdjęciu nie było widać żadnych cieni. Można w tym celu wykorzystać dyfuzor do flesza, który równomiernie rozprowadzi światło.

Kluczem do sukcesu jest postawienie na naturalność.

Stosowanie filtrów w fotografii produktowej nie jest wskazane, ponieważ powinna ona odzwierciedlać rzeczywistość i codziennie zastosowanie reklamowanej rzeczy.