W erze wszechobecnych social mediów niemal każdy człowiek co jakiś czas robi sobie zdjęcia. Jeśli jednak takowe ma być wykonane w profesjonalnym studiu, to wielu ludzi nie wie jak się zachować oraz odczuwa stres. Szczególnie widoczne jest to w przypadku zdjęć biznesowych.
Czym jest fotografia biznesowa?
Strony internetowe przedsiębiorstw, Linkedin, Twitter to tylko przykłady miejsc w sieci, w których ludzie chcą wyglądać na profesjonalistów. Z tego powodu w fotografii wyodrębniona została dziedzina dotycząca zdjęć, które kreują pożądany wizerunek danej osoby.
W przypadku zdjęć biznesowych stosuje się kilka specyficznych technik. Wszystkie z nich mają na celu sprawić, by dana osoba wyglądała na pewną siebie, koleżeńską, a co najważniejsze kompetentną. Zdjęcia tego typu wykonuje się ludziom plasującym różne stanowiska, a zwłaszcza specjalistom oraz kierownikom.
Czy wykonanie fotografii biznesowej to dobry pomysł?
Fotografia biznesowa, tak jak i wszystkie zdjęcia zamieszczane w sieci wzbudza pewne kontrowersje. Wielu uważa, że wizerunek kreowany w Internecie często może odbiegać od rzeczywistych kompetencji danej osoby. Rzeczywiście nawet najlepsze zdjęcie w żaden sposób nie pomoże, jeśli dana osoba nie będzie posiadała odpowiednich umiejętności do danej pracy.
Z drugiej strony współcześnie wizerunek odgrywa wielkie znacznie, a dobra fotografia biznesowa może przynieść praktyczne korzyści. Przykładowo sami rekruterzy dużych firm przyznają, że chętniej na rozmowy kwalifikacyjne zapraszają kandydatów, którzy w CV zamieszczają profesjonalne zdjęcia swojej osoby.
Jak przygotować się do sesji zdjęciowej?
Każda sesja zdjęciowa wygląda nieco inaczej. Niemniej istnieje kilka uniwersalnych zasad, które sprawdzają się w przypadku wykonywania każdego zdjęcia biznesowego. Wśród nich najważniejsze jest to, by:
- Na sesję zdjęciową przybyć wypoczętym, zdrowym i wyspanym – podkrążone oczy, czy zaczerwieniony nos nie pomogą stworzyć profesjonalnego wizerunku.
- Postawić na klasyczny ubiór – w fotografii biznesowej nie ma raczej miejsca na ekstrawagancje. Od tej reguły zdarzają się jednak wyjątki. Przykładowo osoby pracujące w branżach kreatywnych mogą, a czasem nawet powinny nieco wyróżnić się ubiorem.
- Wybrać neutralne kolory – szarość i granatowy to najpopularniejsze kolory wybierane w zdjęciach biznesowych. Świadczą one o profesjonalizmie, pewności siebie oraz kompetencjach. Unikać za to trzeba takich barw jak czerwień oraz kolor pomarańczowy, lub żółty.
- Zabrać ze sobą dwie koszule – dobrą praktyką jest zabranie ze sobą np. paru koszul i kilku krawatów. To pozwoli wykonać zdjęcia w różnych konfiguracjach ubioru, po to, by wybrać tę najkorzystniejszą.
Tak naprawdę jednak najważniejsze jest to, by słuchać zaleceń fotografa. Profesjonalista najlepiej doradzi, jak przygotować się do sesji. Ponadto poinstruuje on w kwestii przyjęcia odpowiedniej pozycji ciała oraz właściwej mimiki. Ponadto przygotuje one stosowne tło oraz oświetlenie.
Dodaj komentarz